niedziela, 3 lipca 2011

Sezon na jagody. Dżem jagodowy.

Sezon na jagody rozpoczęty. Kalendarzowo trwa on od lipca do września, ale wiadomo - zależy to też od warunków klimatycznych. Warto jednak pomyśleć na przyszłość i już teraz zabrać się robienie przetworów. Ja zrobiłam dżem jagodowy. Wyszło mi 6 małych (ok. 200ml) słoiczków.


Składniki:
  • 2 litry jagód
  • 30dag cukru
  • sok z 1 cytryny
  • 1/2 szklanki wody
Przygotowanie:
  1. Do smażenia najlepiej użyć garnka z teflonem (owoce nie będą przywierały)
  2. Wsypać do garnka jagody i zalać wodą - zagotować, aby puściły sok
  3. Dodać cukier i sok z cytryny (aby dżem zachował ładny kolor) - wymieszać 
  4. Gotować ok. 10 minut, żeby jagody częściowo zmiękły 
  5. Jeśli chcemy dżem do smarowania, można odlać nadmiar soku i zawekować w osobnym słoiczku
  6. Gorący dżem przekładamy do wypasteryzowanych, suchych słoiczków, zakręcamy i odwracamy do góry dnem
  7. Po 10 minutach można już słoiki odwrócić i odstawić  
   A resztę jagód zostawiłam dla siebie, mmm;)
 

2 komentarze:

  1. Mam pytanie czy trzeba wcześniej umyć jagody ? A tak poza tym dżem wygląda bardzo smacznie szczególnie z fioletową wstążeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie owoce powinno się najpierw umyć, ale jeśli chodzi o wcześniejsze mycie, to można to zrobić bezprośrednio przed smażeniem, bo i tak trzeba je w garnku "podlać" szklanką wody - po obróbce termicznej woda odparuje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń